241209 - OP Ulya sa!d...


some times life may be hard. some times life may be harsh sometimes life may be devastating and sometimes life may be hard to accept..

but all the times always remember these things:

1.) what happens is already destined.
2.) if its an ordeal or problem than there is always a way out.
3.) allah gives you these problems so that you could learn to seek his forgiveness and overcome it.
4.) allah will not test you if thou could not face it. for allah knows best.

maybe skang masa ko nak repent. ko kena tgk balik salah silap ko.. tak kira la dari ape segi skali pon..

ingat yang paling utama point num 4,allah takkan uji hamba nye jika ujian itu tidak boleh dihadapi oleh hambanya.. macam spm.. actually semua boley atasi.. cume pilihan dan cara kta yang menentukannya..

ade op penah cakap kat aku waktu aku pegi kinabalu. dye kata. jangan jadi seorg yang nampak api pastu jerit2 minta tolong. tapi jadi la seseorg yang nampak api lalu cube memadamkannya.. ko paham tak? maksudnye. jangan mengeluh ngan masalah.. tapi ko kena hadapi dan atasi masalah yang mendatang tu.. :)

itu jer yang mampu aku cakap kat ko.. aku tak la cerdik mane.. aku tak la pandai sangat memberi nasihat. cume aku cakap berdasarkan pengalaman.

aiman.. stay strong.. allah iqtiqal afiah.. insyallh enta bikhir... rabbi' yassir wala tu assi'r rabbi atsmin bilkhoir..

yaAllah permudahkanlah musibah sahabatku ini, tunjukanlah beliau jalan yang engkau redhai dan berikanlah dye jalan bgi mempermudahkan urusannya.. amiin..
insyallah man..

kuat kan semangat happy op anniversary yang pertama...

sahabat mu jauh diperantauan..

Op uLyA aQaMaH bIn Op HuSaMuDIn


P/S : HEHEHE..BTL GK APE YG OP ULYA GTAU..TP APE2 PN..SKRANG SUME MSLAH AK DH SETTLE..HDUP AK DH AMAN DMAI..HEHEHE..TQ OP ULYA YG DR JAUH BG SKONGAN..DIA JE YG JAUH YG STILL UGT AK..HEHEHE..

2 Responses to "241209 - OP Ulya sa!d..." (Leave A Comment)

Op uLyA says
7:04 am

haha.. terharu kot...

ustaz aming says
7:30 am

weh blank.
ok ko dok mung loni..
ak bco gok post mung 2.traso la jgok.xpo la.
saba la byk2.ado hikmah blako 2.jgn nk pkir sgt.mungkin mung xdok jodoh.dok pon tuhan nk tulon mung.nk lindung mung dr wt sbarang maksiat.tuhan tahu blako.
cinta mung ko dia x ke mano pon klu msing2 hanyut dlm dunia ni.tp cinta mung ko Allah hnya mung nga Dia jah tahu.kejar la cinta Allah dlu.bru idop kito dbrkati n drahmati.cayolah gpo ak gtaw ni.
lpas tuhan jasa pd ibu bpa.jaoh lg prjalanan idop kita ni blank.kno bls sumo 2.sapola kito klu xdok ibubpa.mung brtuah lg sbb mung still ado dua2.bleh ddok samo2 lg.tp...try mung pkir kt org yg dh xdok ibubpa.mcm mno perasaan mreka..so dhulukn mreka.
gapo ak gtaw ni klu mung rso btol ikutlah..tp klu ado slah or xbtol xyah la ikut n tego2 la ak jgok..ni jah yg bleh ak tulon mung stakat ni.sori la klu xleh tulon lbih2..
-op berd.
wallahualam...